Przejdź do treści
  • Brak sugerowanych wyników, ponieważ pole wyszukiwania jest puste.

Co to jest Client_ID i dlaczego jest potrzebny?

Jak poprawnie używać CLIENT_ID podczas importu danych do systemu?  Czym jest CLIENT_ID i dlaczego jest potrzebny? Na te pytania odpowiadamy w poniższym materiale.

Co to jest CLIENT_ID? 

To unikalny identyfikator klienta (np. numer lub kod w systemie), wymagany do prawidłowego przypisania i wyświetlania danych klienta jak np. imię na stronie certyfikatu i widgetach. Pole obowiązkowe w plikach CSV służących do integracji, importu opinii oraz kampanii wstecznych.

Dlaczego potrzebujemy identyfikatora klienta?

W naszych systemowych bazach danych identyfikator klienta (CLIENT_ID) jest wymagany do poprawnej rejestracji danych klienta (takich jak imię). Rejestracja ta odbywa się poprzez wywołanie API putClient, które obligatoryjnie wymaga identyfikatora klienta jako parametru. Obecna struktura systemu narzuca pewne ramy, które jednak umożliwiają stabilne działanie i stanowią dobrą bazę do dalszej rozbudowy.

Dotyczy to szczególnie dwóch przypadków:

  • Wysyłka danych poprzez plik CSV (integracja plikiem CSV, import opinii i kampania wsteczna - retroactive).
  • Użycie integracji API.

W obu przypadkach identyfikator klienta musi zostać dostarczony przez użytkownika.

Dlaczego nie robimy tego automatycznie?

Niektóre rozwiązania (np. wtyczki) generują automatycznie losowy identyfikator klienta, ale obecnie nie dotyczy to integracji CSV i API. Dlatego w tych przypadkach konieczne jest ręczne dostarczenie identyfikatora klienta – np. poprzez dodatkową kolumnę w pliku CSV.

UWAGA! Konsekwencją niedostarczenia CLIENT_ID, będzie brak możliwości wyświetlania danych kupujących w widgetach i na stronie certyfikatu.