Przejdź do treści
  • Brak sugerowanych wyników, ponieważ pole wyszukiwania jest puste.

Co to oznacza, że wysyłamy opinie do Google?

Czy wiesz, co to oznacza, że wysyłamy opinie do Google? Albo jaka jest różnica między opiniami na wizytówce Google Moja Firma, a na Twojej stronie www? I w końcu jak pozyskać złote gwiazdki Google w reklamach produktowych? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule.

Gwiazdki widoczne w wynikach wyszukiwania Google to potężne narzędzie, które może zadecydować o tym, czy klient wybierze Twoją ofertę, czy ofertę konkurencji. Dzięki współpracy z Zaufane.pl możesz w pełni wykorzystać potencjał opinii w trzech kluczowych miejscach w ekosystemie Google, budując przewagę i zwiększając sprzedaż.

1. Wizytówka Google Moja Firma - lokalna brama do klientów


Wizytówka Google Moja Firma (GMF) to fundament Twojej obecności w internecie, zwłaszcza dla klientów szukających usług i produktów w Twojej okolicy. To znacznie więcej niż tylko pinezka na mapie – to Twoja interaktywna wizytówka, która buduje wiarygodność i zachęca do kontaktu.

Opinie w GMF są kluczowe, ponieważ każdy użytkownik posiadający konto Google może podzielić się swoimi doświadczeniami, nawet jeśli nie dokonał zakupu online (opinia nie musi być transakcyjna). Daje to ogromne możliwości budowania reputacji nie tylko jako sprzedawcy internetowego, ale jako solidnej, godnej zaufania marki.

Jak Zaufane.pl ułatwia zbieranie opinii w GMF? Nasze rozwiązanie pozwala na maksymalną efektywność. W ankietach wysyłanych po zakupie możemy umieścić bezpośredni link do Twojej wizytówki Google Moja Firma. Dzięki temu jednym prostym procesem klient może wystawić dwie opinie:

  • Opinię o sprzedawcy w serwisie Zaufane.pl.
  • Opinię na Twoim profilu Google Moja Firma.

To inteligentny sposób na jednoczesne wzmacnianie Twojej reputacji w dwóch kluczowych miejscach, bez dodatkowego wysiłku z Twojej strony.

2. Gwiazdki w Reklamach Tekstowych Google (Seller Ratings)


Wyobraź sobie, że Twoje reklamy w wyszukiwarce Google wyróżniają się złotymi gwiazdkami, natychmiast przyciągając wzrok i budując zaufanie, jeszcze zanim użytkownik kliknie w link. To właśnie robią opinie o sprzedawcy (Seller Ratings)!

Są to potransakcyjne opinie, które nasz system zbiera za pośrednictwem ankiet i automatycznie przesyła do Google – bez konieczności skomplikowanych integracji z Twojej strony.

Ważna informacja: Liczba opinii wyświetlana w reklamach tekstowych to suma ocen zebranych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dlatego regularne zbieranie nowych opinii jest kluczowe, aby utrzymać wysoką ocenę i widoczność gwiazdek. Ten mechanizm Google gwarantuje, że prezentowane opinie są zawsze aktualne i wiarygodne dla potencjalnych klientów.

  1. Opinie o Produktach w Reklamach PLA (Google Shopping)

Klienci przeglądający produkty w zakładce "Produkty" w Google podejmują decyzje zakupowe w ułamku sekundy. Gwiazdki widoczne bezpośrednio przy zdjęciu Twojego produktu mogą być decydującym czynnikiem.

Zaufane.pl pomaga Ci zbierać i przesyłać opinie produktowe do Google. Proces ten wymaga dostarczenia pliku produktowego (tzw. product feed xml), do którego dołączamy zebrane recenzje. Gdy tylko opinie spełnią wymagania Google, po jakimś czasie gwiazdki zaczną pojawiać się przy Twoich produktach w reklamach produktowych, wyróżniając je na tle konkurencji i realnie wpływając na wzrost sprzedaży.