Czym jest prefix w ankiecie i dlaczego jest ważny?
Ankieta pop-up zbiera opinie tuż po dokonanym zakupie. W zależności od sposobu osadzenia ankiety na stronie warto pamiętać o prefiksie - przedrostku poprzedzającym identyfikator transakcji. Parametr (transaction_ID) poprzedzony prefiksem (IFF_) w prosty sposób wskaże, jakie jest pochodzenie zebranej opinii i umożliwi w przyszłości jej identyfikację. Gdy klient wypowie się w ankiecie pop-up oraz doda opinie pochodzącą z kampanii e-mail, w prosty sposób powiążesz obie i będziesz mógł dokładniej zrozumieć pozostawiony przez klienta przekaz.
Czym jest prefiks?
Prefiks to krótki przedrostek dodawany przed identyfikatorem transakcji (np. IFF_12345). Dzięki niemu wiadomo, skąd pochodzi dana opinia.
Dlaczego prefiks jest istotny?
- Źródło opinii – prefiks jasno wskazuje, czy opinia została zebrana np. w ankiecie pop-up na stronie, czy z kampanii e-mail.
- Łatwiejsza identyfikacja – w przyszłości szybko znajdziesz i powiążesz ze sobą różne opinie dotyczące tej samej transakcji.
- Pełniejszy obraz klienta – jeśli klient wypowie się w kilku miejscach (np. pop-up i e-mail), dzięki prefiksowi łatwo połączysz oba komentarze i lepiej zrozumiesz jego doświadczenie zakupowe.
- Brak duplikatów - prefix jest niezbędny do pozyskania trzech rodzajów opinii tj. oceny procesu zakupowego, następnie oceny sprzedawcy i zakupionych produktów.
Dodanie prefiksu do identyfikatora transakcji to drobny krok techniczny, który znacząco ułatwia analizę opinii i pozwala na pełniejsze wykorzystanie danych. Dzięki temu szybciej odkryjesz, co naprawdę myślą Twoi klienci.