Kampania Retroactive – pozyskiwanie opinii za zakupy z przeszłości.
Kampania retroactive to skuteczny sposób na pozyskanie opinii od klientów, którzy dokonali zakupu w przeszłości – nawet do 3 miesięcy wstecz. Dzięki temu możesz szybko zbudować bazę opinii, która zwiększy zaufanie do Twojej marki oraz produktów.
Co to jest kampania retroactive?
To jednorazowa kampania mailingowa wysyłana do Twoich wcześniejszych klientów z prośbą o wystawienie opinii o zakupionych produktach lub o samej obsłudze sklepu.
Jak przygotować plik do kampanii?
Aby przeprowadzić kampanię retroactive, należy przygotować plik CSV w kodowaniu UTF-8 zawierający poniższe dane:
| Kolumna | Wymagana | Opis |
|---|---|---|
Numer Zamówienia |
Tak | Numer identyfikujący zamówienie klienta |
Imię i nazwisko |
Tak | Imię i nazwisko kupującego |
Adres e-mail |
Tak | Adres e-mail kupującego (na ten adres zostanie wysłana prośba o opinię) |
ID Produktu |
Tak* | Identyfikator produktu (wymagany w przypadku opinii produktowych) |
Nazwa Produktu |
Tak* | Nazwa produktu (wymagana w przypadku opinii produktowych) |
📌 Plik wzorcowy z przykładowym formatowaniem i strukturą danych jest dostępny pod tym linkiem: wzór
Ważne zasady formatowania
Jeżeli klient kupił więcej niż jeden produkt w ramach jednego zamówienia, należy:
-
Każdy produkt umieścić w osobnym wierszu,
-
Powielić dane klienta i numer zamówienia dla każdego z tych wierszy.
Dzięki temu system wyśle tylko jedno zaproszenie do wystawienia opinii, obejmujące wszystkie produkty z danego zamówienia. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której klient otrzymałby wiele osobnych wiadomości, co mogłoby zostać odebrane jako spam.
Przekazanie pliku
Gotowy plik CSV należy przesłać do zespołu wsparcia Zaufane.pl poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres: wsparcie@zaufane.pl.